Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Wah, permulaan sudah begitu tipikal penulisannya. Semakin kita dekat dengan Pilihanraya Kampus 2011(PRK 2011), bahang dari sesetengah puak juga semakin hangat. Terutamanya dari puak yang menggelarkan diri mereka Pro-Mahasiswa. Saya pun tak faham dengan golongan ini. Kenapa bila hampir sahaja dengan PRK, mulalah puak ini mula menunjukkan diri mereka. Habis dicanang satu Malaysia (ja puuunnn) mengenai apa yang telah mereka buat, tuntutan mereka yang ternyata terlalu dangkal. Tapi jika MPP kita mengumumkan segala pencapaian mereka, dituduh takbur, riak, menunjuk2 dan sebagainya. Sungguh ironi perbuatan mereka.
Boleh BLAH... Sekejap kata guna cara aman melalui perbincangan. Pastu pergi pulak buat perhimpunan haram. Cara berkempen pun mereka masih tidak punyai pendirian tetap. Jangan MIMPI nak menerajui tampuk pimpinan MPP. Ko bungkus la sepanduk dan banner ko tuh, duduk dalam bilik jah.
Baru-baru ini, kita dikejutkan lagi dengan kenaikan harga barang. Waahh, dah la kenaikan bermula 1 Februari, habis la nanti isu ini digunakan untuk sesi rapat umum yang entah bila akan berlaku. Konon mahu memperjuangkan kebajikan mahasiswa, tapi kebajikan minyak kita, tak terfikir ke? Bukan kah petroleum semakin depleting di seluruh dunia. Penghasilan petroleum memakan masa berjuta-juta tahun, tapi baru naik 10 sen mula nak menyalahkan kerajaan dan tak ketinggalan pimpinan MPP. Mana letaknya PEMIKIRAN MAHASISWA yang mereka agung2kan? MANA MANA? Tercicir ketika mereka sibuk membuat perhimpunan haram kotttt....
Minyak naik harga lagi. Weah ko tau tak, harga minyak kat Malaysia adalah kedua terendah selepas Brunei. Ko cuba duduk kat Cambodia, ko rasa la harga minyak yang sangat tak stabil. Kita tak perlukan rakyat yang akan menikam bangsanya sendiri dari belakang. Golongan yang tak tau berterima kasih ni la yang patut kita usir.
Maka itu, blog ini dihasilkan, untuk BENAR BENAR mengangkat keagungan pemikiran mahasiswa kita. Blog ini bukan bercakap kosong, tapi dihidangkan menggunakan fakta yang benar semata-mata. MPP USM telah berjuang bukan semasa Pilihanraya Kampus semata2, tetapi sepanjang tanggungjawab MPP itu mereka galas di atas batu jemala mereka. Malah setelah mereka meletakkan jawatan sekalipun, sokongan mereka terhadap transformasi yang di bawa oleh Tan Sri Naib Canselor masih mereka lakukan. Kami akan memaparkan satu persatu segala bukti yang ingin kami paparkan. Teruskan membaca blog ini... Terima kasih...