SYABAS MPP USM


Inilah hasil perjuangan sebenar MPP. Inilah yang kita mahukan. Perbincangan secara aman di dalam sebuah bilik yang berhawa dingin dan mengumpulkan kesemua pemimpin-pemimpin pelajar Universiti Sains Malaysia.

Namun usaha ini tetap mendapat kritikan terutamanya daripada pihak ProMahasiswa. Ada sahaja cacat dan cela yang sengaja diperhatikan. Sehinggakan isu pemilihan usul pun mahu menyalahkan MPP. Pimpinan MPP kita mahukan perbincangan secara damai, tapi tahukah anda apa yang sentiasa diingini oleh pakatan ProMahasiswa? Mereka mahukan Demonstrasi, Tunjuk Perasaan dan segala jenis perjuangan yang menjurus ke arah pemberontakan dan keganasan. Itulah muka sebenar mereka. Pernahkah kita mendengar MPP kita melakukan kacau sekadar untuk mendapatkan  perhatian? TIDAK PERNAH.

Apa yang MPP kita usahakan untuk mendapat sedikit perhatian pengurusan. Ya, melalui perjuangan aman dan bijak seperti Dewan Perundingan Pelajar. Ya, itulah MPP USM. Itulah MPP yang diterajui oleh mereka yang mempunyai semangat ASPIRASI Universiti.

Maka pengundi, pilihlah calon MPP dengan bijak.